VARFÖR FYRLYT

FYRLYT är annorlunda och när du överväger att kontrollera fakta kanske du väl ifrågasätter vad du tidigare trodde. 

Under 2011 började FYRLYT´s designteam med arbetet att ta fram ett extraljus som skulle motsvara deras förväntningar.


Vi skulle maximera ljuskvaliteten, inte begränsa den. 

Ett extraljus som levererar ett ljus som resulterar i mindre förareutmattning och en ljusbild som är likvärdig med en ljusvägg. Extraljuset skulle ta hänsyn till olika körförhållanden och maximera det du ser. Xenon (HID), LED & HALOGEN var alla övervägda som alternativ.

Varför FYRLYT extraljus? 

Varför halogen i FYRLYT?

Akta dig för "MÄRKEN" eller "experter" som insisterar på att "LJUSARE & VITARE" som dagsljus gör det bästa körljuset. Be dem att validera deras anspråk med verifierbart bevis. 


FYRLYT gick tillbaka till kärnfrågan. Vad händer om vi kunde skapa ett ljus som levererade mer volym, överlägsen kontrast och mindre ögonmattning än både HID eller LED? Vad händer om vi kunde göra ett ljus som verkligen är byggt för en livstid och lätt att underhålla? Vad händer om vi kan göra allt det, plus spara pengar till kunden? 


Ja, FYRLYT använder HALOGEN men inte som du tror! Våra tyska 5000 och 9000 lumen ligger långt ifrån standard OEM-strålkastarlampor och ger ljuskvalitet som både överträffar vare sig det gäller HID eller LED. Om du tycker att det låter för bra för att vara sant, vänligen kontakta oss vid eventuella frågor.

FYRLYT´s halogenlampa överstiger både LED eller xenon.

För mer information kan du läsa på CRI sidan.

Sanning? Fråga en riktig FYRLYT kund

Sök feedback på FYRLYT Facebook sidan så att du kan höra den direkt från riktiga FYRLYT ägare.Många av dessa har under många år använt många olika typer av ljus och har en stor erfarenhet från olika märken som finns på marknaden.

Vem köper FYRLYT och varför?

Många FYRLYT kunder har jämfört sina tidigare extraljus med FYRLYT och insåg plötsligt att de nu hade en mer önskvärd ljuskvalité som de inte hade tidigare.

Varför FYRLYT inte är LED eller xenon.

LED, xenon eller HALOGEN? FYRLYT designers identifierade snart LED och xenon inom CRI/Ra, färgåtervinning jämfört med HALOGEN. Uppdraget syftade till att hitta eller designa en glödlampa för att leverera en ljuskvalitet som LED eller xenon inte kan på grund av deras nuvarande begränsningar. OBS! Detta kan förändras med tanke på ytterligare teknisk utveckling eller ny teknik. FYRLYT skulle då naturligtvis omvärdera och överväga det alternativet. Belysning är lika, varför skulle du välja ett ljus som offrar bilddetalj som är grundläggande för din förmåga att reagera på lämpligt sätt i millisekunder med hastighet som täcker "x" avstånd per sekund? Tänk på att lyssna på din favoritlåt via radion jämfört med ett kvalitets hifi system. Skillnaden som du förstår är uppenbar! På samma sätt levererar "kvalitet" av det ljus som emitteras från en FYRLYT mer detalj än någon LED eller xenon. LÄS MER PÅ CRI -sidan.

Är inte halogen föråldrad teknik?

Nej inte när det gäller körljus och det är värt att titta på i ett bredare sammanhang.  FYRLYT glödlampan från Osram i Tyskland levererar äkta 5000 respektive 9000 lumen. CRI 100. 3400 kelvin. 

Vad sägs om belastningen på min generator?

Kanske en av de vanligaste problemen och missuppfattningarna. De allra flesta moderna fordon har absolut inga problem vid körning av 300W eller 500W körljus. Till exempel till 2 st 12V NEMESIS 9000 (500W) behövs en cirka 90 ampere generator, och för 3 st 12V NEMESIS 9000 (750W) cirka 110 ampere generator. Majoriteten av vår tidiga provning gjordes med en standard Toyota Landcruiser i timtals vid låg hastighet och mycket stoppkörning med inget problem alls. Vi finner de flesta problem som alla har kommit tillbaka beror på felaktig dragning, dåligt kablage, dåliga anslutningar och felaktiga reläer. En grundregel är att inte belsta generatorn mer än 60% av kapaciteten gällande dina extraljus. FYRLYT NEMESIS 9000 drar cirka 20A, FYRLYT LUXSIS 5000 cirka 10A, detta gäller 12V system, vid 24V system halveras det, dvs 10A respektive 5A. 


Vår sista kommentar om detta. Om det vi designade inte fungerade, hur kan det vara så att efter alla dessa år att vi har så många nöjda kunder?


Hur länge kommer en NEMESIS 250W-lampa att hålla?

Den tyska Osram glödlampan konstruerades för att fungera under specifika förhållanden och utför vid "X" -nivå utan några problem. Reflektorn och alla komponenter konstruerades runt 150W och 250W lampan. Tänk på det här, om en FYRLYT inte fungerade som vi marknadsför den, hur kan då vår verksamhet fortsätter att växa? Vår 250W NEMESIS är klassad att hålla 300 timmar så grundläggande aritmetik (räknelära) säger att det är 30 000 km mörkerkörning. För de som skriker över detta borde vara samma personer som tror att det räcker med att byta olja på sin bil varje 100 000 km.

MÅSTE LÄSAS! Kan jag använda min befintliga kabelsats?

Det är viktigt att kablaget kan leverera den minsta korrekta spänningen på minst 13,2V vid lampan (gäller FYRLYT LUXSIS 5000) resp. 23,5V (gäller NEMESIS 9000) för att säkerställa maximal effekt. En standard billigt kablage som är klassad för 100W lampor är inte tillräckligt. Vi erbjuder ett kablage som passar FYRLYT LUXSIS 5000 lamporna eller kan du se de specificerade specifikationerna och skapa din egen. Vi har givetvis kablage för FYRLYR NEMESIS 9000 lamporna. NEMESIS 9000 lamporna har ytterligare krav på en annan nivå på grund av deras extrema effekt. Du finner specificerade specifikationerna under Installation.

Garanti?

FYRLYT Nordic lämnar 2 års garanti mot fabrikationsfel.